Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over ons

René zijn 4e reis richting Azië!!in 2005 maakte hij kennis met dit prachtige werelddeel, na de afschuwelijke tsunami is hij met 3 collega's afgereisd naar Sri-Lanka om onze hulp aan te bieden. Wat een indrukwekkende en onvergetelijke ervaring was dit, never forget it. Weliswaar geen vakantie maar Azië heeft toen zijn hart gestolen.

In 2011 hebben Henri&René met Noortje&Michiel een rondreis gemaakt door Java en Bali, wat een geweldige vakantie was dit. Vulkanen, tempels, rubber cacao en koffie plantages, de prachtigste rijst terrassen, de mensen.

Wat hebben we oa gezien: Jakarta- Bogor (een eco trip)-Bandung-Dieng Plateau- -Pangandaran-Prambanan-Borobudur-Jogyakarta- lange treinreis via Surabaya naar dorpje voor de Bromo, met de Ferry naar Bali, vanuit Ubud verschillende uitstappen gedaan. Samen met Henri een paar geweldige dagen gehad op het tropische eiland Gili Trawanan, en de laatste dagen doorgebracht in de kustplaats Semiyak

In 2014 hebben Henri&René samen met Frank&Ariën een rondreis gemaakt door Sumatra en Bali, de laatste paar dagen in Malaisie Kuala Lumpur doorgebracht.

Hoogtepunten waren: vanuit Medan verschillende trips Sultan Deli paleis, de grote moskee en de oude stad Kesawan waar de koloniale invloeden nog zichtbaar zijn,  de kustplaats Belawan een havendorp met paalwoningen.

De palmoli en rubber plantages

De jungle track met overnachting in Bukit Lawan waar we naast de prachtige flora en fauna genoten van het gezang van de vogels en siamang (de zwarte gibbon) en natuurlijk de Oran-oetangs hebben mogen aanschouwen. Dit prachtige regenwoud ligt aan de rand van het Gunung Leuser national park. De jungle track sloten we af met een afvaart over de machtige rivieren op een vlot.

Via Parapat richting Samosir waar we een aantal dagen verbleven bij het adembenemende Toba meer van Samosir Eiland, wat een sprookje was het hier.

Nu gaat onze reis richting de Filippijnen, wederom met onze goede vrienden Frank&Ariën.

Over onze reis

Op dinsdag 8 maart vliegen we om 12.30 uur vanuit Amsterdam Schiphol met China Southern Airlines 308 richting Guanzau (China) waar we 9 maart om 06.45 uur landen.

Om 08.35 China Southern Airlines 3091

Bezochte landen

Wij hebben 17 landen (7%) bezocht:

Albanië, Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Egypte, Filipijnen, Frankrijk, Griekenland, Indonesië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Turkije, Zweden.